Listing 1 - 10 of 53 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Adult education. Lifelong learning --- Sociology of cultural policy --- Agogiek --- tijdschriften --- tijdschriften. --- Tijdschriften.
Choose an application
1. Wanneer is een brief effectief 2. Aspecten van communicatie 3. Schrijven in fasen 4. Briefstructuur 5. Stijl 6.Correcte vormgeving en verzorging
Brieven schrijven. --- Correspondentie --- Nederlands. --- Adult education. Lifelong learning --- Stilistics --- Dutch language
Choose an application
In Trainen – Een praktijkgids geeft Karin de Galan een helder en toegankelijk overzicht van alle aspecten van het trainersvak. Effectieve trainingen ontwerpen, trainersvaardigheden, rollenspellen begeleiden en omgaan met lastige situaties in de groep – het komt allemaal aan de orde. Karin combineert wetenschappelijke inzichten met haar eigen ervaring. Dankzij een duidelijke uitleg en een schat aan praktijkvoorbeelden is het boek een feest voor startende én ervaren trainers. Van voorgaande edities van Trainen – Een praktijkgids zijn ruim 38.000 exemplaren verkocht. Het is het meest verkochte handboek voor trainers in Nederland. Karin de Galan is dé specialist in het trainen van trainers. Haar bureau, karin de galan school voor training, is al jarenlang marktleider op dit gebied. In 2020 heeft de Nederlandse Orde van Beroepstrainers Karin de Galan uitgeroepen tot Trainer van het jaar.
Didactics --- Adult education. Lifelong learning --- training --- rollenspelen --- volwasseneneducatie --- didactische werkvormen --- Personeelsbeleid.
Choose an application
Het Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijs biedt NT2-docenten een uitgebreid overzicht van het taalonderwijs Nederlands aan anderstaligen: van taalverwerving tot didactiek, van alfabetisering tot toetsing en van uitspraak tot woordenschat- en grammaticaonderwijs. De eerste drie hoofdstukken gaan in algemene zin over hoe je het Nederlands als tweede taal leert en onderwijst. In de daaropvolgende hoofdstukken komen de verschillende onderdelen van taalvaardigheid aan de orde: luisteren, spreken, lezen, schrijven, uitspraak, woordenschat en grammatica. De laatste hoofdstukken zijn gewijd aan alfabetisering en toetsing. In de hoofdstukken is veel aandacht voor differentiatie, feedback en buitenschools leren. De wetenschappelijke achtergronden die in elk hoofdstuk aan bod komen worden geïllustreerd aan de hand van voorbeelden en kaderteksten. Daarnaast bevat elk hoofdstuk vragen, opdrachten en een zelftoets. Het handboek is volledig herzien op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Er zijn twee nieuwe hoofdstukken over ‘leren leren’ en ‘uitspraak’. Binnen de didactiek is er meer aandacht voor differentiatie, feedback en buitenschools leren.
Nederlands --- Adult education. Lifelong learning --- Linguistics --- Didactiek. --- Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- Volwassenenonderwijs --- NT2 --- Dutch language
Choose an application
Voor de verandering gaat uitgebreid in op de benodigde vaardigheden om veranderprocessen in het werkveld te begrijpen en te begeleiden. De theorie wordt behandeld aan de hand van vele concrete, pregnante en soms hilarische voorbeelden, waarna de consequenties voor het agogisch handelen worden besproken. De samenhang die bestaat tussen veranderingen op de verschillende niveaus - individuen, groepen, organisaties en grotere samenlevingsverbanden - wordt systematisch aangegeven. Extra aandacht is er voor professioneel en methodisch werken, gespreksvaardigheden en specifieke voorlichtingsvaardigheden. Ieder hoofdstuk sluit af met een samenvatting in de vorm van kernpunten en een lijst met de betekenis van de belangrijkste behandelde begrippen.
Social welfare methods --- Adult education. Lifelong learning --- veranderingsmanagement --- agogiek --- Agogisch handelen --- groepswerk --- Veranderingsprocessen --- methodisch werken --- gesprekstechnieken --- 364.01
Choose an application
Kristiaan Versluys is gewoon hoogleraar Amerikaanse letterkunde en directeur Onderwijsaangelegenheden aan de Universiteit Gent. Met zijn kunde als leidraad werpen talrijke collega's, vrienden en vakgenoten een blik op hedendaags academisch doceren. Dit boek is een reis doorheen het Vlaamse en internationale hoger onderwijslandschap.
Hoger onderwijs --- Hoger onderwijs. --- hoger onderwijs --- Education [Higher ] --- Management --- Versluys, Kristiaan --- Festschriften --- Education, Higher. --- Versluys, Kristiaan., --- Didactics --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Uitdagend leren bekijkt het brede terrein van sociale en culturele activiteiten vanuit een lerend perspectief. Volgens de auteur zijn deze activiteiten een krachtige leeromgeving waarin mensen werken aan hun handelingscompetentie. Dit kan bijvoorbeeld leiden tot kennisverruiming, ontplooiing van talenten, nieuwe uitdagingen op het terrein van de leefomgeving en spelend leren. Dit boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel bespreekt de auteur verschillende maatschappelijke ontwikkelingen, zoals de toenemende individualisering en de multiculturele samenleving, waardoor culturele en maatschappelijke activiteiten een steeds grotere rol als leeromgeving spelen. Ook de in 2007 ingevoerde Wet maatschappelijke ondersteuning, waardoor veel sociale voorzieningen onder één paraplu zijn gekomen, komt aan bod. Het tweede deel bevat de verkenning van een viertal domeinen die voor (aankomende) pedagogische en sociale professionals relevant zijn: de directe leefomgeving, kunst en cultuur, de verbreding in het onderwijs en de vrije tijd. Tot slot wordt in het derde deel de verbinding gelegd tussen deel 1 en 2. Hierbij staat vooral de kwaliteit van de (ped)agogische professional centraal. Uitdagend leren pleit voor een zichtbare opstelling van professionals, overheden en maatschappelijke organisaties ten opzichte van het sociale en culturele leven van mensen. De maatschappelijke context waarbinnen (ped)agogische professionals moeten opereren, is sterk veranderd. In dit boek wordt nagegaan wat dit betekent voor deze professionals en voor hun opleiding. In deel één komen verschillende maatschappelijke ontwikkelingen zoals individualisering en de multiculturele samenleving aan de orde. Het tweede deel bestaat uit een viertal thematische verkenningen over de directe leefomgeving, kunst en cultuur, verbreding van het onderwijs en de vrije tijd. Deel drie toont de verbanden tussen beide voorgaande delen en benadrukt het belang van de kwaliteit van de (ped)agogische professie. Deze herziene versie is waar nodig geactualiseerd; ontwikkelingen zoals de Wet maatschappelijke ondersteunige zijn verwerkt. De overzichten van relevante websites zijn niet meer opgenomen, maar raadpleegbaar via de website van de uitgever. Een helder en duidelijk toekomstgericht boek voor studenten en medewerkers in het hoger sociaal-(ped)agogisch onderwijs en voor de professionals in het werkveld.
Sociaal-cultureel werk --- Leren --- Handelingscompetentie --- 371.3 --- Sociaal-cultureel werk. --- sociaal-cultureel werk --- Sociology of cultural policy --- Adult education. Lifelong learning --- culturele vorming --- activiteitenbegeleiding --- levenslang leren --- 370.02
Choose an application
Dit is een compact en met humor geschreven boekje voor taalgebruikers die willen weten hoe het ook alweer zit met hen en hun, met hoofdletters en kleine letters, die willen weten hoe je managersjargon en onnodig Engels vermijdt, enzovoort. Bron : http://www.managementboek.nl
Taalgebruik. --- Taalbeheersing. --- Nederlands --- Taalgebruik --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Adult education. Lifelong learning --- Grammar --- Linguistics --- Dutch language
Choose an application
De Spiegel van het Schrift is een leergang Nederlands voor Chineestaligen. In deze methode worden de Nederlandse grammatica, uitspraak en spelling in het Chinees uitgelegd. Het gebruik van grammaticale terminologie wordt zoveel mogelijk vermeden. Hierdoor is deze cursus ook geschikt voor mensen met weinig ervaring met het leren van een West-Europese taal. De audio-cd's zijn zowel Cantonees als Mandarijn gesproken. Met de eerste cd leren de cursisten de uitspraak en de spelling van de Nederlandse taal. Op de tweede cd staan de Nederlandse woordenlijsten die ook achterin het boek zijn opgenomen.
Choose an application
Samenvatting In zes publicaties bundelt de Vereniging voor Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG), in samenwerking met Inforum, alle relevante wet- en regelgeving met betrekking tot het lokale cultuurveld: 1. Lokaal cultuurbeleid 2. Cultureel erfgoedbeleid (met toelichting van Oliver Lenaerts, advocaat bij Contour Law en deeltijds verbonden aan het Algemeen Rijksarchief) 3. Intergemeentelijke samenwerking 4. Participatie 5. Vrijwilligers 6. Auteursrechten
Social welfare methods --- Sociology of cultural policy --- Adult education. Lifelong learning --- LSB (lokaal sociaal beleid) --- vrijwilligerswerk --- cultuurbeleid --- vrijwilligers --- buurtwerk --- Cultuurbeleid --- Vlaanderen --- Cultuurcodex. --- Lokaal cultuurbeleid.
Listing 1 - 10 of 53 | << page >> |
Sort by
|